VitesseArnhem
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vitesse wacht op Niklas Tarvajärvi

Ga naar beneden

Vitesse wacht op Niklas Tarvajärvi Empty Vitesse wacht op Niklas Tarvajärvi

Bericht  lagonie di sep 02, 2008 5:44 pm

Zelden zal Vitesse zo hebben uitgekeken naar de terugkeer van een geblesseerde speler als nu het geval is met Niklas Tarvajärvi.
De Finse aanvaller herstelt voorspoedig van zijn schouderblessure. De prangende vraag: wanneer maakt Tarvajärvi eindelijk zijn debuut voor de Arnhemse ploeg?

Voorafgaand aan de dramatisch verlopen openingswedstrijd van de competitie, vrijdagavond in Gelredome tegen FC Groningen (0-4), sprak Tarvajärvi voorzichtig zijn verwachting uit. "15 september is de datum, waarop we vanaf het begin hebben gemikt dat ik dan alles weer mocht doen", aldus de 25-jarige spits. "Ik doe er alles aan om die datum ook te halen."

Tarvajärvi speelde vorig seizoen voor De Graafschap, dat hem had gehuurd van Heerenveen. In mei raakte hij geblesseerd aan zijn schouder. Nadien schoot het gewricht telkens uit de kom en moest de voetballer onder het mes.

"Tot nu toe is alles prima gegaan", zegt Tarvajärvi over zijn herstel. "Ik heb geen last meer van de schouder. Tijdens de trainingen kan ik veel doen, alleen mag ik nog geen persoonlijke duels aangaan."

Voor de op huurbasis van Heerenveen overgenomen aanvaller breekt een spannende week aan. "Ik ga volgende week (deze week, red.) naar de dokter die me heeft geopereerd", aldus Tarvajärvi. "Dan laat ik mijn schouder zien en zullen we kijken hoe mijn revalidatie verder gaat."

Hoofdtrainer Hans Westerhof zal met veel belangstelling het resultaat van die bijeenkomst afwachten. Tarvajärvi is deze zomer aangetrokken als de beoogde nieuwe aanvalsleider van het Arnhemse elftal. De beroerde voorbereidingsfase, met zes nederlagen in zes ontmoetingen met profteams, en de valse start tegen FC Groningen maakten duidelijk dat de ploeg schreeuwt om een aanvallende impuls.

Santi Kolk is de onbetwiste steraanvaller in de selectie van Westerhof, maar door het tussentijdse vertrek van Harrie Gommans naar Roda JC heeft de trainer verder weinig interessante opties voor de aanval. Mads Junker speelde vrijdag dramatisch slecht en de jonge Ricky van Wolfswinkel wordt voorzichtig gebracht, hij moet via invalbeurten wennen aan de eredivisie.

In de visie van de technische leiding moet Tarvajärvi het balvaste aanspeelpunt worden in de Arnhemse aanval, waardoor met name Kolk gemakkelijker kan spelen.

In elk geval zal Tarvajärvi de komende wedstrijd van Vitesse nog missen. "De wedstrijd tegen De Graafschap, daar denk ik nog niet aan", verwijst Tarvajärvi naar de Gelderse derby, op zondag 14 september in Doetinchem. Westerhof verklaarde vrijdag dat Tarvajärvi de eerste vier competitieduels zal missen. In dat geval zal hij zaterdag 4 oktober zijn debuut kunnen maken, thuis tegen Willem II.

Bron: vitesse.nl
lagonie
lagonie
Club card houder
Club card houder

Aantal berichten : 33
Leeftijd : 29
Woonplaats : giesbeek
Registration date : 23-08-08

http://www.lagonie.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum