VitesseArnhem
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wedstrijdblog de graafschap-Vitesse zondag 14'09'08

Ga naar beneden

Wedstrijdblog de graafschap-Vitesse zondag 14'09'08 Empty Wedstrijdblog de graafschap-Vitesse zondag 14'09'08

Bericht  Tyva vr sep 19, 2008 5:56 pm

de graafschap-Vitesse zondag 14'09'08

Zondagochtend weer vroeg op voor de eerste Gelderse derby voor Vitesse. En wel tegen onze goede vrienden uit doetinchem, die ook dit weekend weer bereid waren hu boerenleventje aan de kant te zetten voor het voetbal. Na al vroeg te zijn aangekomen bij het Gelredome konden we bijna gelijk instappen om richting de achterhoek te gaan. Na een vlag voor het raam te hebben gehangen en iedereen was ingestapt konden we als derde bus gaan. Intussen was het ook al lekker zonnig geworden, zo rond 11 uur. Na ons kaartje te hebben omgewisseld (jezus, wat zijn we weer afgezet eigenlijk) waren we al bijna in het dorp waar we moesten zijn, na bijna een motoragent te hebben aangereden en toegezwaaid te worden door een stelltje 50+ beurs gangers op de parkeerplaats voor de plaatselijke mc donalds reden we de wijk in om bij het stadion te komen, na eindelijk uitgestapt te zijn stonden de eerste boeren ons al te bestuderen aan de andere kant van het hek, net zoals de politie. Na een korte wachtrij bij het hek, een uitgebreide fouillering en een korte pisbeurt stonden we dan in de kooi. Na plaats te hebben genomen kwamen de eerste speelzaal kleuters ons toezwaaien vanuit het naastgelegen familievak ( daarmee bedoel ik niet de spinnekop die qua kleutergedrag trouwens ook een goed rapportcijfer scoren ). Eentje durfde zelfs in het bijzijn van zijn moeder zijn middelvinger op te steken, wat zal hij dat stoere verhaal nog vaak vertellen op kinderfeestjes. Maar goed, na het toezingen van Piet, Nicky en het team en ook de spinnekop weer hebben laten weten dat we ons echt niet beledigd voelen bij een hele originele Homo's yes yes konden we al bijna beginnen met de wedstrijd. Aan het begin van de wedstrijd lukte het de spinnekop dit keer wel hun spandoek goed omhoog te laten gaan, dus bij deze, gefeliciteerd. De wedstrijd was inmiddels begonnen en de eerste kans en gelijk een grote kans was voor Vitesse. Daarna ging het redelijk gelijk op en zagen we vooral wat goede reddingen van Piet en een felle Nicky Hofs, want ook hij was natuurlijk weer terug. Ook de graafschap ging er toch wel goed op in deze wedstrijd. Na een voorzet van de graafschap was het weer een penalty die uiteindelijk deze derby zou beslissen. In een duel om de bal gaat, ik dacht, den ouden liggen en ja dat is natuurlijk altijd raak bij onze goede vrienden van de knvb. De penalty werd ingeschoten en de boeren konden hun geluk niet op, de laatste keer dat ze zo hebben gejuicht was die keer dat de oogst was geslaagd. Daarna weer kansen over en weer, zoals een goal van Vites die werd afgekeurd voor randje buitenspel. Ik hing al half aan het hek toen ik daar daar achter kwam.... In de tweede helft was het niet veel anders, buiten een paar wissels aan beide kanten om en vooral zeer slecht verdedigend spel van Vitesse af en toe (denk aan Sansoni bijvoorbeeld). Daarnaast wel weer dreiging van Vitesse, maar helaas kwamen onze Geel Zwerte jongens maar af en toe op de gedachte dat je moet SCHIETEN om te scoren. Toch nog wat aardige acties gezien en ook de graafschap was vaak dichtbij de 2-0. Maar dat werd het niet en dus stonden we op zondagmiddag na twee wedstrijden met 0 doelpunten en 0 punten op de 16de plek, toch héél anders als de openingsfase van vorig seizoen, toen ik me bijna niet meer kon herinneren hoe het ook al weer was om te verliezen, maar toch, nu hebben we nog niks. In 2004/2004 was dit na twee wedstrijden ook het geval en toen mochten we het seizoen nog verlengen met een na competitie, laten we hopen dat we dat na dit seizoen niet hoeven te doen. In de busreis terug werden we nog uitgebreid uitgezwaaid door een stel aardappelplukkers aan de rand van de weg. Maar achja, het eerste wat in de bus in me opkwam was dat we zonder punten, zonder doelpunten, niks, er zaterdag gewoon weer zullen staan!

Zaterdagavond op een belachelijke tijd staat de wedstrijd tegen sparta gepland, hopelijk krijgen we de eerste doelpunten en punten van dit nieuwe seizoen te zien, daarnaast wil ik Dinamo Boekarest bij deze nog veel succes wensen voor hun eerste Uefa cup ronde
Tyva
Tyva
Club card houder
Club card houder

Aantal berichten : 31
Woonplaats : 026
Registration date : 23-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum