VitesseArnhem
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niklas Tarvajärvi wil schouder snel vergeten

2 plaatsers

Ga naar beneden

Niklas Tarvajärvi wil schouder snel vergeten Empty Niklas Tarvajärvi wil schouder snel vergeten

Bericht  Ernumtillidie vr sep 26, 2008 7:47 pm

Niklas Tarvajärvi wil schouder snel vergeten

Na vijf maanden blessureleed speelde Niklas Tarvajärvi (25) gisteravond zijn eerste officiële wedstrijd in het shirt van Vitesse. De beoogde spits van de Arnhemmers deed in het Goffertstadion een uur mee met Jong Vitesse, dat de derby in de beloftencompetitie kansloos met 3-0 verloor van Jong NEC.
"Fysiek had ik geen problemen", zei de huurling van Heerenveen, die vorig seizoen door de Friezen was uitgeleend aan De Graafschap. Op 11 mei scoorde hij zijn laatste twee doelpunten voor de Doetinchemmers in de nacompetitiewedstrijd tegen FC Zwolle. In dat duel raakte hij opnieuw geblesseerd aan zijn schouder, waardoor een operatie noodzakelijk was.

"Vijf maanden. Het duurde lang. Ik heb geduld moeten tonen. Hard getraind. Enorm veel gelopen. Maar vanavond merk je dan weer dat wedstrijdfit toch een ander verhaal is. Ik was nog zoekende. Wanneer vraag je om die bal? Wanneer ga je diep? Soms sprongen de ballen me van de schoen. Het was weer even wennen," bekende de Fin.

En soms bespeurde hij een beetje angst bij zichzelf. "We speelden niet echt goed. Een beetje zoals De Graafschap vorig seizoen. De ene lange bal na de andere. Al die kopduels. Je weet niet wat er achter je gebeurt. Dan schoot die schouder wel even door mijn hoofd."

En hoewel Vitesse reikhalzend uitkijkt naar de entree van Tarvajärvi, voelt de spits geen druk. "De ploeg heeft behoefte aan een balvaste spits. Maar laat ik voorop stellen dat Ricky van Wolfswinkel het goed gedaan heeft. Een snelle jongen. Met en zonder bal. We zouden ook samen kunnen spelen. Maar ik ben er nog niet helemaal. Van vanavond had ik bijvoorbeeld meer verwacht. Ik was te voorzichtig in de duels. Voor de volgende wedstrijd drink ik eerst een biertje. Denk ik niet zo aan die schouder", grijnsde de Fin.

Volgens Hans van Arum, de trainer van de beloften, kan Tarvajärvi Vitesse op een hoger niveau brengen. "Niklas is balvast. Hij heeft een goede techniek. Af en toe had hij ruzie met de bal, maar dan zie je weer dat trainingsfit en wedstrijdfit verschillende zaken zijn. Daarom zijn deze wedstrijden belangrijk. Omdat je situaties krijgt, waarin hij zijn angsten kan overwinnen. Als hij dat achter de rug heeft, krijgt Hans Westerhof voorin nog een luxe-probleem. Maar dat is alleen maar mooi, natuurlijk."

ik hoop dat hij de goaltjes erin gaat tikken bij vitesse , wat denken jullie van hem?
Ernumtillidie
Ernumtillidie
Admin
Admin

Aantal berichten : 107
Woonplaats : Elst
Registration date : 22-08-08

http://www.vitesse-arnhem.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Niklas Tarvajärvi wil schouder snel vergeten Empty Re: Niklas Tarvajärvi wil schouder snel vergeten

Bericht  vitesse0313 vr sep 26, 2008 9:50 pm

Bij Heerenveen en De Graafschap heeft hij niet veel laten zien dus nee verwacht niet dat hij wel voor de goaltjes gaat zorgen dan heb ik nog altijd liever Ricky in de spits, die alleen ze draai nog moet vinden want hij heeft al wel bewezen bij de jeugd dat hij het kan.
vitesse0313
vitesse0313
Club card houder
Club card houder

Aantal berichten : 48
Woonplaats : Doesburg
Registration date : 31-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum